, ,

Racó Personal - La Mireia i els Jardins dels Alemanys

1.12.14



Hem arribat a un dilluns que deixa un sabor humit de boca.
Però portem l'ingredient per endolcir la pluja d'aquest cap de setmana, amb una aportació molt especial.

Mireia Galià, estudiant d'història de l'art, ens ofereix el seu punt de vista, molt singular i plasmat al seu fantàstic Instagram, en les imatges i el text següent. 

- Recomanació de Racons per acompanyar el visionat: Escoltar The xx -

"El meu racó de la ciutat de Girona ens porta a una mirada singular de l’època del romanticisme alemany. En concret us parlo de l’Antiga Caserna dels Alemanys , 1690. Prop del que molts gironins coneixen com Torre Gironella o els famosos Jardins dels alemanys.





És un racó de la ciutat que em suscita melancolia cap al passat, una mirada romàntica que mai em deixa indiferent. Em transporta a la pintura de Friedrich on hi ha una correspondència entre l’arquitectura i la natura. 


Ruïnes, arbres desfalcats, hedra.. Un espai que se’ns escapa del temps, del temps destructor, del passat i d’un passat destruït, alhora que destruït per la pròpia natura. 


M’agrada passejar entre mig de les ruïnes i a través del tacte tocar els murs construïts per l’home com la natura que és metamòrfica que mor i reneix. 

Un espai que em captiva i em suscita milions d’interrogants. 


‘’Aquesta és també la línia de la poesia.’’ Goethe


(Algunes de les fotografies són fetes per la meva parella, en Raúl González, d’un mati passat per aigua. )"


- Mireia Galià.

Les imatges han estat preses i cedides per Mieria Galià.

També et pot agradar

1 comentaris

  1. Aquest racó per mi també és molt espacial. M'agrada molt el just que té aquesta Mireia.

    ResponElimina